Przedszkole

 

RAMOWY ROZKŁAD DNIA

6.00-8.00

  • schodzenie się dzieci,
  • stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających zainteresowaniom dzieci,
  • swobodne zabawy indywidualne i w grupach,
  • korzystanie z gier i układanek stolikowych,
  • działania wspierające rozwój dziecka – indywidualne wspomaganie/ praca z dzieckiem zdolnym

PODSTAWA PROGRAMOWA realizowana jest w godzinach  8.00 – 13.00

  • zabawy zorganizowane w kole lub przy muzyce,
  • prace porządkowe w sali,
  • ćwiczenia poranne,
  • przygotowanie do śniadania,
  • czynności higieniczne,

8.30      śniadanie

  • doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku,
  • kulturalne zachowanie się przy stole,
  • czynności higieniczne, mycie rąk, zębów, przygotowanie do zajęć
  • Zajęcia dydaktyczne prowadzone w/g planów miesięcznych opracowanych przez nauczycielki dla poszczególnych grup  w oparciu o wybrany program nauczania i zgodnie z podstawą programową (czas zajęć różni się ze względu na wiek dzieci),
  • Rozwijanie różnorodnej aktywności dziecięcej: poznawczej, artystycznej, ruchowej, językowej, matematycznej,
  • Zabawy dowolne tematyczne, konstrukcyjne itp.,
  • Zabawy swobodne,
  • Religia wg woli rodziców,
  • Swobodne zabawy w ogrodzie przedszkolnym,
  • Obserwacje ogrodnicze,
  • Spacery i wycieczki po okolicy,
  • Gry i zabawy ruchowe na sali  ( w wypadku przekroczenia norm zanieczyszczenia powietrza),
  • Czynności higieniczne przygotowujące do posiłku

11.30    obiad

  • praca nad prawidłowym posługiwaniem się łyżką i widelcem,
  • zachęcanie do próbowania nowych dań oraz przezwyciężanie niechęci do niektórych potraw,
  • dbanie o utrzymanie czystości na stolikach,
  • czynności higieniczne po posiłku,
  • przygotowanie do wypoczynku,
  • odpoczynek poobiedni,
  • słuchanie bajek relaksacyjnych,
  • zabawy według inicjatywy dzieci, w kącikach tematycznych.

13.00-17.00

  • wypoczynek młodszych dzieci,
  •  w zależności od pogody zabawy dowolne w sali lub na powietrzu,
  • działania wspierające rozwój dziecka – indywidualne wspomaganie/ praca z dzieckiem zdolnym,
  • przygotowanie do posiłku

14.20    podwieczorek

  • zabawy ruchowe,
  • praca indywidualna z dziećmi,
  • zabawy i gry dydaktyczne